학습 및 주의력 문제를 가진 아이들이 흔히 갖는 6가지 두려움
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- 등록일
- 2016.05.28
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By Beth Arky
By Beth Arky
At a Glance
•Kids with learning and attention issues may have general anxiety or specific fears.
•Your child’s fears may relate to his issues and his concerns about his own abilities.
•Sometimes just talking with your child about his fears can help him.
한눈에 알아보기
●학습 및 주의력 문제를 가진 아이들은 일반적인 불안감이나 특정 두려움을 가질 것이다.
●이러한 두려움은 아이가 가지고 있는 문제, 그리고 자신의 능력에 대한 걱정과 관련된 것이다.
●때로는 아이와 이러한 두려움에 대해 이야기를 나누는 것만으로도 도움을 줄 수 있다.
Trouble keeping up. Difficulty socializing. The challenges of having learning and attention issues can cause a lot of stress and anxiety for kids. They can also create specific fears that can affect kids’ self-esteem, social life and ability to work on weaknesses. Here are some common fears you may want to look for and talk about with your child.
또래 친구들보다 뒤처지지 않기 위해 애를 쓰는 것, 그리고 그들과 어울리는데 어려움을 겪는 것. 학습 및 주의력 문제를 가진 아이들에게 주어지는 이러한 도전 과제들은 스트레스와 불안의 원인이 될 수 있습니다. 이러한 아이들은 자아 존중감이나 사회생활, 약점을 극복하고자 하는 능력 등에 영향을 미칠 수 있는 특정 공포를 만들어내기도 합니다. 다음은 여러분께서 아이들과 함께 찾아보거나 이야기를 나눠볼 수 있는 몇 가지의 흔한 두려움입니다.
Fear #1: Failure 두려움 #1: 실패
When kids fail at something the first time they attempt it, they may not want to try a second time. If their self-confidence has taken a beating, the fear of failure can also keep them from trying new things. It can be a vicious circle—kids don’t take risks because they don’t want to fail. But without trying, they can’t succeed, either.
아이들이 어떠한 일을 하기 위한 첫 번째 시도에서 실패를 했을 때, 그들은 두 번째 시도를 하길 원치 않을 것입니다. 만일 아이들이 자신감에 타격을 입었다면, 실패에 대한 두려움은 그들로 하여금 새로운 시도를 하지 못하도록 할 것입니다. 이것은 악순환이 될 수 있습니다. 아이들은 실패하길 원치 않기 때문에 위험을 감수하지 않을 것입니다. 그러나 아무런 시도 없이는 성공도 할 수 없습니다.
Fear #2: Social Situations두려움 #2: 사회적 환경
Having weak social skills can make kids fearful of social situations. They might have trouble picking up on social cues or following social rules. Or they might struggle with conversation skills. Kids with these issues may be afraid of saying or doing something embarrassing in front of others, especially if they’ve had bad experiences before.
사회적 기술이 부족한 아이들은 사회적 환경에 대한 두려움을 갖게 됩니다. 아이들은 사회적 단서(신호)를 알아차리거나 사회적 규칙을 따르는데 어려움을 겪을 것입니다. 또는 대화 기술로 인한 어려움을 겪을 것입니다. 이러한 문제를 가진 아이들은 다른 사람들 앞에서 무언가를 말하거나 행동함으로써 창피를 당하게 될까봐 두려워합니다. 특히, 과거에 이와 관련된 나쁜 경험을 한 적이 있다면 더욱 그러합니다.
Fear #3: Not Being Able to Keep Up두려움 #3: 또래 친구들보다 뒤처지는 것
This fear usually appears in grade school. That tends to be when kids start comparing themselves to their peers and realize that they’re not keeping up. In studies, kids with learning or attention issues often report feeling “stupid” or anxious about being different.
이러한 두려움은 주로 초등학교에서 나타납니다. 아이들은 자신을 또래 친구들과 비교하기 시작하고, 자신이 그 수준에 따라가지 못함을 깨닫게 됩니다. 연구에 따르면, 학습 또는 주의력 문제를 가진 아이들은 종종 “어리석음”이나 자신이 남들과 다른 것에 대한 불안감을 느낍니다.
Fear #4: Leaving Home or Parents두려움 #4: 집 또는 부모님으로부터 떨어지는 것
Kids with learning and attention issues may be unwilling or reluctant to go to school or to be away from their parents for any length of time. They may avoid overnight trips and sleepovers.
학습 및 주의력 문제를 가진 아이들은 학교를 가거나 오랜 시간 동안 부모와 떨어져 있는 것을 싫어합니다. 이러한 아이들은 1박2일로 여행을 가거나 밤새 파티하는 것을 피합니다.
Fear #5: Discovery두려움 #5: 발견
Kids—especially tweens and teens—want to be accepted by their peers. But they may fear that their friends will learn about their learning and attention issues and not consider them cool any longer.
특히 10대 아이들은 또래 집단에 받아들여지기를 원합니다. 이러한 아이들은 다른 친구들이 자신이 가지고 있는 학습 및 주의력 문제를 알게 되고, 더 이상 자신을 멋지다고 생각하지 않게 될까봐 두려워합니다.
Fear #6: The Future두려움 #6: 미래
This fear can take many forms. Kids might be afraid of doing poorly on an upcoming test, music recital or sports event. Or that they won’t be able to get into college. They may be overly anxious about the outcome of a family situation, such as a parent’s job loss, or needlessly afraid about their parents dying.
이러한 두려움은 다양한 형태로 나타날 수 있습니다. 아이들은 다가오는 시험, 음악 연주회, 운동 경기 등을 잘 해내지 못할까봐 두려워할 것입니다. 또는 대학에 들어가지 못하게 될 것을 두려워하기도 합니다. 아이들은 부모님의 실직과 같은 가족의 상황에 대해 매우 불안해합니다. 또는 부모님의 죽음에 대해 불필요하게 걱정합니다.
If your child is fearful, there are ways you can help him overcome it. In some cases, it may also be helpful to seek professional help. Just knowing you’re sensitive to his emotions can make your child feel safe—and less afraid.
만일 여러분의 아이가 두려워한다면, 이를 극복할 수 있도록 도와줄 수 있는 방법이 있습니다. 어떤 경우에는 전문적인 도움을 구하는 것이 좋습니다. 여러분께서 아이들의 감정 상태에 대해 신경 쓰고 있음을 아는 것만으로도 아이가 걱정을 덜고 편안함을 느끼도록 만들 수 있습니다.
Key Takeaways
•Kids may fear they’ll lose status if their peers find out about their learning and attention issues.
•If your child doesn’t succeed at a new task right away, he may become reluctant to try to again, because he fears failing.
•Kids can learn to manage their fears, but they may need help.
주요 시사점
●아이들은 다른 친구들이 자신이 가지고 있는 학습 및 주의력 문제를 알게 되면, 자신의 지위를 잃어버리게 될까봐 두려워한다.
●아이들은 새로운 과제를 곧바로 성공하지 못하면, 다시 도전하는 것을 꺼린다. 실패를 두려워하기 때문이다.
●아이들은 자신의 두려움을 다스리는 법을 배울 수 있지만, 그러기 위해서는 도움이 필요하다.
[출처]